Alyne, Luca en d' O'nell zijn hieronder verf aan het maken. Ze deden dat met krijt en melk. Daarmee hebben ze samen met de hele klas een echte "Rembrand" gemaakt voor de tentoonstelling..
Thomas heeft samen met Jurre een plattegrond gemaakt voor de tentoonstelling. Ze moesten langs elk groepje om te horen waar ze staan en wat ze doen. Nu staan er wel 10 activiteiten op voor de tentoonstelling! Top gedaan mannen!
Roel B en Weley hebben flyers gemaakt en die hebben ze naar de bovenbouw gebracht en even kort toegelicht, want die nodigen we maandag uit voor de tentoonstelling!Afgelopen maandag was de tentoonstelling! et ging super. Wat ben ik trots op de klas. Iedereen deed zijn eigen activiteit en deed dat ook serieus. De gidsen leidden de kinderen van de bovenbouw rond en die zeiden zelfs: "Wow wat hebben ze veel gedaan!" Hierboven zie je de meiden van de hoeden uit de "Gouden eeuw" Ze stonden naast de kinderen van de kragen en ze namen van iedereen die langsliep een foto in tenue! Hele leuke resultaten!
Hieronder zie je de jongens van de boten. Ze vertelden over de schepen uit de "Gouden eeuw" en waarom we die gemaakt hadden.
In de gymzaal kon je memorie spelen en waar of niet waar...
In lokaal 3 kon je een bordspel doen waarbij je letters moest verzamelen voor een woord...
En specerijen ruiken, proeven en raden..
In de gang bij de kleuters was er een doolhofspel over de "Gouden eeuw" :
In de speelzaal werd er ook gedanst en muziek gemaakt en als je het wilde mocht je meedoen.
In de bibliotheek was er een quiz over scheurbuik.
In de klas was er nog een maquette waarbij de reis van de schepen werd nagespeeld.
Woensdag hebben we het project geƫvalueerd. De kinderen tekenen en schrijven wat goed ging en wat ze misschien volgende keer nog willen leren. Dit komt weer in het portfolio.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten